söndag 8 februari 2009

jag har frysit klart nu


Snön bara vräker ner här trots -15 gr så har det kommit ca 40cm ny snö ,och det bara fortsätter att snöa. Snart så är det lagligt att köra skoter på vägen=)Plogbolarna hinner inte riktigt med. I går kväll när jag skulle fara till Bispgården så fick jag köra oplogat i ca 20 cm ny snö jag kan tala om att det var bara att hålla tungan rätt i munnen och hoppats på det bästa.
I morse när jag klev upp så kände jag mig som den perfekta mamman och frun , jag ställde mig och bakade små frallor ( jag skulle aldrig ha ställt mig och bakat direkt på morgonen om det hade funnits bröd hemma.)Medans jag gjorde det så satt barnen och morgon myste i soffan.

När frukosten var avklarad så var det bara att klä på sig och gå ut och skotta snö . Engla skulle inte ha några vantar på sig som vanligt men till slut så lyckades jag få på henne ett par. Väl ute så satte barnen igång med att bygga snögrottor och göra snöänglar, medans jag och Roger skottade snö. Efter ett tag så hade Engla naturligt vis tagit av sig vantarna och vägrade i sten att ta på sig dom , så då sa jag som den pedagogiska mamman jag är , Säg till när du har frusit klart . efter en stunds till av skottand så kom det med väldigt ynklig röst Engan har frusit klart nu mamma Engan gå in.




1 kommentar:

  1. Vi som bor i hufvudstaden är lite avunsjuka på er.Tänk bara allt skottande. Vilken kondis ni måste få och tänk vad allt är vitt och vackert.

    SvaraRadera